Consumenten bestellen steeds meer via het internet. Waar het enkel jaren geleden nog een beetje spannende was voor een bepaalde groep, groeit het aantal internetverkopen vrijwel ieder jaar.
Webwinkels en bedrijven die online goederen verkopen doen dan ook steeds meer hun best om zich te onderscheiden en het de consument zo gemakkelijk mogelijk te maken. De behoefte naar same-day delivery neemt dan ook toe. Iemand besteld iets via het internet en het wordt dezelfde dag nog bezorgd. Soms wordt deze dienst kosteloos aangeboden, soms moet er iets meer voor betaald worden.
Dezelfde dag nog je bestelling ontvangen
Als je dus iets online hebt besteld, dan bieden bepaalde winkels de mogelijkheid om dit dezelfde dag nog te laten bezorgen. Heb je bijvoorbeeld een leuk jurkje besteld dat je vanavond nog aan wilt trekken? Of heb je een strik besteld voor die bruiloft van vanavond? Dan zorgt de webwinkel (of reguliere winkel) ervoor dat je dezelfde dag nog een bezorging ontvangt. Super handig natuurlijk.
Deze extra service is voor bepaalde goederen echt een uitkomst en steeds meer consumenten maken hier dan ook gebruik van. Voor webwinkels is het ook een manier om zich te onderscheiden, omdat je hiermee een nieuwe doelgroep aan kunt spreken. Ook maakt dit het online bestellen een stuk aantrekkelijker. Er dient niet vergeten te worden dat er ook kosten verbonden zijn aan een bezoekje brengen aan een winkel. Bijvoorbeeld in de vorm van benzine / OV kosten en de tijd die ermee verspild wordt. Sommige van deze winkels die dit aanbieden hebben een samenwerking met een vervoersbedrijf dat deze mogelijkheid aanbiedt. Er zijn echter ook winkels die een eigen bezorgdienst hebben opgezet.